1/4 IM ZASADY NON-DRAFTING

 

1/4 IM ZASADY NON-DRAFTING
Zgodnie z regulaminem zawody na dystansie 1/4IM odbywają się w konwencji bez draftingu, dozwolone rowery do jazdy na czas i kierownice triathlonowe

Strefa draftu każdego zawodnika to 7 m długości i 2 m szerokości w formie prostokąta (grafika 1). Przednie koło wyznacza środek prostokąta. Zawodnik może wejść w strefę draftingu innego uczestnika, ale musi w wyraźny sposób wykonywać manewr wyprzedzania. Maksymalny czas na wykonywania manewru wyprzedzania to 15 sekund. Jeśli manewr nie zostanie zakończony w 15 sekund, zawodnik podejmujący taką próbę musi natychmiast opuścić strefę draftu wyprzedzanego uczestnika.

Grafika 1

Strefa draftu zawodnika nie może pokrywać się ze strefą innego uczestnika (grafika 2).
Uczestnicy mogą wejść w strefę draftu innych w przypadku wyprzedzania – jak opisane powyżej lub w następujących przypadkach:
a) aby uniknąć niebezpiecznej sytuacji,
b) przy bufetach,
c) na wyjeździe i przy wjeździe w bliskie okolice strefy zmian,
d) przy nawrotach,
e) w przypadku, gdy organizator zawiesi zasadę non-drafting w określonym miejscu na trasie, np. zwężenie jezdni, prace drogowe lub z innych powodów bezpieczeństwa.
Kiedy zawodnik został wyprzedzony przez innego uczestnika, jego obowiązkiem jest opuszczenie strefy draftu zawodnika przez którego został wyprzedzony. Zawodnik jest uznawany za wyprzedzonego, w momencie gdy przednie koło wyprzedzającego minęło przednie koło zawodnika wyprzedzanego.

Grafika 2

A wyprzedził B, w tym momencie B draftuje za prowadzącym A. B musi opuścić strefę draftu A zanim podejmie ewentualną próbę wyprzedzania A.
A musi zjechać do prawej strony trasy, natychmiast kiedy do możliwe i bezpieczne. B może wyprzedzać tylko z lewej strony A.

Grafika 3

A i B jadą zgodnie z zachowaniem zasad non-drafting. C nie podejmuje próby wyprzedzania B. C łamie zasadę non-drafting.
Uczestnicy nie mają pozwolenia na wykorzystywanie korzyści z podążania za pojazdami mechanicznymi wszelkiego rodzaju – takimi jak: motocykle sędziów, samochody obsługi itp.
Kary mogą być nałożone tylko przez osoby wyznaczone przez organizatora. Uwzględnia się następujące kary:
a) upomnienie słowne
b) kara czasowa do wyniku końcowego – +4 minuty
c) dyskwalifikacja
Osoby wyznaczone przez organizatora będą zobowiązane do upomnienia zawodnika i poinformowania go o ewentualnych konsekwencjach, zanim nałożone zostanie kara czasowa lub dyskwalifikacja.
Kary i dyskwalifikacje mogą być nałożone w każdym momencie rozgrywania wyścigu.

Podziel się:

Regulamin 2020